آشپزخانه خطی (۴ راه دکوراسیون آشپزخانه تک دیوار)

  • خانه
  • مقالات
  • آشپزخانه خطی (۴ راه دکوراسیون آشپزخانه تک دیوار)
آشپزخانه خطی

مدل آشپزخانه خطی چگونه است؟

آشپزخانه به عنوان مهمترین قسمت هر خانه، ممکن است در ابعاد و مدل‌های مختلف طراحی شود. اما با توجه به سایز، ممکن است گاهی طراحی‌ها متفاوت باشد.
پلان آشپزخانه خطی گزینه بسیار مناسبی برای منازل و فضاهایی است که ابعاد کوچکتری دارند.

برای این سبک از طراحی آشپزخانه، مثلث کار دیده نمی‌شود. از این رو برای کار در آشپزخانه خطی باید در یک خط حرکت کرد. زیرا تمام تجهیزات آشپزخانه، وسایل و ابزارها در راستای یک خط قرار دارند. از کابینت‌های آشپزخانه گرفته تا یخچال، گاز و سایر موارد در یک راستا قرار گرفته‌اند.

هدف از طراحی این سبک از آشپزخانه‌ها، استفاده بیشتر از فضا است. در این نوع طراحی برای آشپزخانه علاوه بر اینکه به کاربردی بودن لوازم به کار برده شده توجه می‌شود، زیبایی و شیک بودن دکوراسیون نیز ملاک قرار می‌گیرد.

آشپزخانه خطی چه ویژگی‌هایی دارد؟

آشپزخانه‌هایی که به شکل خطی طراحی می‌شوند، برای استفاده بیشتر از فضا، بسیار مناسب هستند. این نوع از طراحی معمولا به دلیل اینکه دسترسی راحت، سریع و ساده‌ای برای ایستگاه‌های کاری مانند گاز، ظرفشویی و یخچال دارد، مورد پسند خیلی از افراد است.

معمولا طراحی آشپزخانه خطی علاوه بر اینکه زیبایی، ابعاد بزرگتر و جلوه دلبازی را برای فضا ایجاد می‌کند، سبب صرف هزینه کمتر نیز می‌شود. زیرا کابینت‌بندی کنجی و زیادی برای آن نیاز نیست طراحی و به کار برده شود.

در مواردی که قرار است جزیره یا اپن و میز ناهارخوری برای آن در نظر گرفته شود، بهتر است فاصله استاندارد 120 سانتی متری رعایت شود.

دکوراسیون مناسب برای آشپزخانه خطی

خیلی از افراد وقتی به منزلی نقل مکان می‌کنند که آشپزخانه به صورت خطی یا تک دیوار است، برای دکوراسیون و چیدمان آن به مشکل بر می‌خورند. از این رو لازم است تا نکاتی را برای چیدمان بهتر برای این سبک از طراحی آشپزخانه در نظر داشت.

پیش از همه موارد این را باید در نظر داشت که بهترین گزینه برای طراحی آشپزخانه‌های کوچک، نوع تک دیوار یا خطی است. در این موارد اغلب کابینت‌ها جادارتر هستند و فضای کمتری اشغال شده است. در ادامه نکات و ایده‌های متنوع را بیان خواهیم کرد تا از این فضا نهایت کاربرد و زیبایی را کسب کنید. با ما همراه باشید.

1. گزینه مناسب برای هر قسمت

معمولا برای این سبک از طراحی آشپزخانه، قسمت‌های مشخصی برای سینک، گاز و اجاق گاز در نظر گرفته نمی‌شود. از این رو می‌توان به دلیل قابلیت جابجایی ایجاد شده، دکوراسیونی منحصر به فرد و دلخواه انجام داد.

گزینه مناسبی که برای آشپزخانه خطی می‌توان به کار برد، جزیره یا میز ناهار خوری است. این مورد برای آشپزخانه‌هایی که پیشخوان دارند یا اپن هستند یا مدل ال طراحی شده باشند، کاربرد و جلوه کمتری دارد.

Rate this post
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *