درب اتوماتیک فولدینگ (آکاردئونی)

درب اتوماتیک فولدینگ یا آکاردئونی

آنچه در این مطلب می خوانید:

درب اتوماتیک فولدینگ که به آن درب اتوماتیک آکاردئونی یا تاشو نیز گفته می‌شود، همان محصولی است که در اتوبوس‌های خط واحد شهری و BRT نمونه آن را زیاد دیده‌اید. این درب به صورت خودکار باز و بسته می‌شود و برای مکان‌هایی با عرض کم و رفت و آمد زیاد طراحی شده است.

این درب‌های اتوماتیک عملکرد فوق‌العاده‌ای برای اتوبوس‌ها و برخی ساختمان‌ها دارند؛ به طوری که قادرند تا 90 درصد فضا را برای عبور و مرور باز کنند. در ساختمان‌های پر ازدحام با فضای کم از این نوع درب برای ورود و خروج افراد استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید با درب اتوماتیک فولدینگ، ساختار، مزایا و کاربردهای آن بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

درخواست مشاوره و کارشناسی رایگان

جهت دریافت مشاوره رایگان و تعیین زمان بازدید، فرم زیر را تکمیل کنید. کارشناسان ما در کمتر از یک روز کاری با شما تماس خواهند گرفت:

درب اتوماتیک فولدینگ چیست؟

درب اتوماتیک اتوبوسی یا آکاردئونی با استفاده از شیشه‌های مقاوم سکوریت ساخته می‌شود. دور تا دور پانل‌های شیشه‌ای را با قاب فلزی یا PVC محکم‌کاری می‌کنند و با مدل‌ها و رنگ‌های متنوعی در بازار موجود است. به همین دلیل می‌توانید متناسب با نمای ساختمان بهترین گزینه را انتخاب کنید.

این درب قابلیت تنظیم به شکل مورد نظر را هم دارد و می‌توانید آن را در حالت خودکار، قفل، حالت زمستانی، یکسو تردد و یا همیشه باز تنظیم کنید. هر گزینه متناسب با نیاز شماست که کار با درب فولدینگ را آسانتر کند.

درب اتوماتیک تاشو می‌تواند تا 90 درصد باز شود و بنابراین فضای رفت و آمد بیشتری را برای افراد باز می‌کند. اگر در ساختمان شما رفت و آمد زیادی برقرار است و محدودیت فضا مانع از ورود و خروج افراد از آن می‌شود، استفاده از درب اتوماتیک آکاردئونی بهترین کار است.

ساختار درب اتوماتیک فولدینگ

ساختار درب اتوماتیک فولدینگ

تا به حال به مدل درب‌های اتوبوس نگاه کرده‌اید؟ این درب‌ها با تکنولوژی روز دنیا طراحی می شوند تا ایمنی مسافران در آن تأمین شود. برای این درب‌ها در اتوبوس از تجهیزاتی مثل فتوسل‌ها، لبه‌های امنیتی، فلاشر، قفل الکتریکی، چراغ راهنما و ضربه‌گیرهای لاستیکی استفاده می‌شود.

ساختار این درب تا حد زیادی به درب اتوماتیک اسلایدینگ و درب کشویی شباهت دارد؛ اما نحوه باز شدنشان کاملا متفاوت است. در درب‌های اسلایدینگ یک لنگه درب به سمت اطراف کشیده می‌شود و روی ریل حرکت می‌کند؛ اما درب خودکار فولدینگ به نحوی طراحی شده است که لنگه‌های درب به دو سمت چپ و راست می‌رود و کاملا به دیوار می‌چسبد.

در این مدل، دو لنگه توسط لولا به یکدیگر متصل هستند. زمانی که فرمان باز شدن درب صادر می‌شود، این دو بخش روی یکدیگر قرار می‌گیرند. عرض دهنه این درب می‌تواند به شکلی باشد که لنگه‌های درب را به یک سمت یا دو سمت دیوار جمع کند.

برخی از مشخصات فنی درب اتوماتیک فولدینگ به شرح زیر است:

  • تعداد لنگه: دو لت، چهار لت، هشت لت
  • نوع بازشو: از وسط یا طرفین
  • میزان بازشو: ۸۰_۹۰%
  • مدل بازشو: بیرونی، داخلی
  • سرعت بازشو: ۶۰ سانتی متر بر ثانیه
  • جنس فریم: آلومینیوم
  • دمای کارکرد: تا منفی ۲۰ درجه
  • تعداد موتور: ۱ موتور
  • نوع منبع تغذیه: جریان متناوب
  • ولتاژ: ۱۱۵ تا ۲۳۰ ولت

مزایای درب اتوماتیک آکاردئونی چیست؟

مزایای درب اتوماتیک آکاردئونی

درب اتوماتیک فولدینگ ایده‌ای کاربردی و جالب برای ساختمان‌ها و اتوبوس‌ها با تردد بالا است. برخی از مهم‌ترین مزایای این نوع درب عبارت است از:

  • تنوع طرح و رنگ
  • قابلیت باز شدن درب تا 75 درجه
  • سهولت استفاده برای ورود و خروج
  • نصب ساده و آسان برای مشتری
  • مقاومت بالا در برابر بادهای شدید
  • امنیت بالای در ساختمان و اتوبوس
  • بهداشتی بودن و امکان باز و بسته کردن درب بدون نیاز به لمس آن
  • بالا بودن سرعت باز و بسته کردن درب تاشو
  • به‌روز بودن و قابلیت استفاده از تکنولوژی روز دنیا
  • قابلیت باز و بسته شدن درب به صورت یک یا دو طرفه
  • شیشه‌ای بودن درب و قابلیت بازتاب نور طبیعی در محیط
  • قابل استفاده از برای ساختمان‌هایی با ورودی کم عرض
  • قابلیت نصب ابزار کنترل رفت و آمد مثل کارتخوان یا اثرانگشت
  • اتصال به سیستم Access Control برای تنظیم و مدیریت رفت و آمدها

کاربرد درب‌های اتوماتیک تاشو

کاربرد درب اتوماتیک تاشو

استفاده از درب اتوماتیک فولدینگ برای ساختمان‌های مسکونی، تجاری، کنترل مرکزی و تاسیسات نظامی، فرودگاه‌ها، کلانتری‌ها، باشگاه‌های ورزشی، کلینیک‌های درمانی و بیمارستان‌ها، بانک‌ها و سایر ادارات دولتی قابل استفاده است. به طوری که می‌توان در همه این مکان‌ها از درب اتوبوسی استفاده کرد.

این درب طی 2 تا 4 ثانیه باز می‌شود که در نوع خود کم‌نظیر است. اگر به درب اتوماتیک با سرعت باز و بسته شدن بالا نیاز داشته باشید، این محصول بهترین گزینه برای شما است.

ابعاد استاندارد

به طور معمول از درب اتوماتیک فولدینگ برای ورودی‌های با عرض حداکثر 250 سانتی متر و ارتفاع 240 سانتی متر استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که برای باز شدن لت‌های متحرک این درب باید از هر طرف حدود 20 سانتی متر فضای خالی در نظر بگیرید.

بهترین فرم درب اتوماتیک فولدینگ

بهترین درب اتوماتیک فولدینگ

هرچه درب فولدینگ وزن کمتری داشته باشد، باز و بسته شدن آن نیز راحت‌تر است و فشار کمتری به یراق آلات و بلبرینگ کف گرد وارد می‌شود. همین نکته باعث می‌شود تا دستگاه عمر مفید بیشتری داشته باشد و عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارد. از طرف دیگر، باید به استحکام و مقاومت آن در برابر شرایط مختلف توجه کنید تا امکان آسیب دیدن آن به حداقل ممکن برسد.

در صورتی که قصد دارید از این درب در ابعاد غیراستاندارد استفاده کنید، شیشه‌های 6 میلی متری انتخاب مناسبی برای شما هستند؛ چرا که وزن لت‌های متحرک را کاهش می‌دهند و با ساده‌تر شدن فرایند باز و بسته شدن درب، فشار کمتری به موتور وارد می‌شود.

سرویس و نگهداری درب فولدینگ

بهتر است هر شش ماه یکبار اقدامات لازم برای سرویس و نگهداری این نوع درب انجام شود. این اقدامات شامل مواردی نظیر روان‌کاری لولاها و اتصالات پنل‌ها، تمیز کردن ریل بالای درب، تمیز کردن غلتک داخل ریل، بررسی کامل موتور و سایر اجزا می‌شود. به این ترتیب یراق آلات و تسمه‌ها استهلاک کمتری خواهند داشت و در نتیجه، عمر مفید درب نیز بیشتر خواهد بود.

قیمت درب فولدینگ

درب اتوماتیک فولدینگ مثل هر درب کشویی و خودکار دیگری می‌تواند عبور و مرور افراد سالمند، خردسال و معلول را آسان‌تر کند. از سوی دیگر افراد دیگر هم بدون نیاز به لمس درب به راحتی می‌توانند از آن عبور کنند. روان بودن لنگه‌های درب برای حرکت و باز و بسته شدن، از مهم‌ترین مزایای این محصول هستند.

جهت دریافت مشاوره و برقراری ارتباط مستقیم با کارشناسان شرکت دیکا سازه از طریق یکی از راه های ارتباطی ذکر شده در صفحه تماس با ما اقدام فرمایید.

Rate this page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *