طراحی و اجرای پارتیشن اداری

طراحی و اجرای پارتیشن اداری در دیکاسازه

آنچه در این مطلب می خوانید:

پارتیشن اداری راهی برای تقسیم‌بندی فضا‌های اداری و تجاری است. از آنجا که بسیاری از سازمان‌ها، شرکت‌ها، مراکز اداری و …. باید فضاهای مجزا برای انجام امور کاری را داشته باشند، تقسیم‌کننده‌هایی مثل پارتیشن برایشان کاربردی است. به طوری که بدون نیاز به مصالح و مشکلات ناشی از ساخت و ساز و تعمیرات، می‌تواند یک سالن را به بخش‌ها و اتاق‌های مختلفی تقسیم کنند. البته طراحی و اجرای پارتیشن اداری هم کار ساده‌ای نیست و باید توسط شرکت‌های متخصص در این زمینه صورت بگیرد.

شرکت دیکا سازه سروش به صورت تخصصی در زمینه طراحی، نصب و اجرای انواع پارتیشن‌های فریم‌لس تک جداره و دوجداره شیشه‌ای فعالیت می‌کند. تمامی مراحل انجام کار تا صدور پیش فاکتور، شامل بازدید و اندازه گیری (برای ساکنان تهران)، محاسبه متراژ و ابعاد، تعیین نوع شیشه و محاسبه قیمت پارتیشن اداری به صورت کاملا رایگان انجام می‌پذیرد.

درخواست مشاوره و کارشناسی رایگان

جهت دریافت مشاوره رایگان و تعیین زمان بازدید، فرم زیر را تکمیل کنید. کارشناسان ما در کمتر از یک روز کاری با شما تماس خواهند گرفت:

پارتیشن اداری چیست؟

مزایای استفاده از پارتیشن اداری متحرک

در پاسخ به این سوال که «پارتیشن اداری چیست؟» باید بگوییم پنل‌هایی برای تقسیم‌بندی فضا هستند که بر خلاف دیوارهای گچی دائمی، قابل جابه‌جایی هستند، به سرعت آماده می‌شوند و فضا را کوچکتر از آنچه که هست، نشان نمی‌دهند.

با طراحی و اجرای پارتیشن اداری که به عنوان تقسیم‌کننده فضای اتاق شناخته شده‌اند، می‌توانید فضاهای بزرگ را به شکل خلاقانه و کاملا براساس سلیقه خود تقسیم‌بندی کنید. این پانل‌ها با سبک و متریال‌های متفاوتی عرضه می‌شوند. برای مثال شما می‌توانید پارتیشن شیشه‌ای، چوبی، آلومینیومی و … را برای دفتر کار خود تهیه کنید.

هر کدام از انواع پارتیشن‌های اداری هم ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. برای مثال یک پارتیشن شیشه‌ای با قاب‌های پایدار آلومینیومی کارکنان را قادر می‌سازد تا فضای بیرون را مشاهده کنند. همچنین نور طبیعی محیط هم با انعکاس از شیشه‌ها تأمین می‌شود.

با کمک پارتیشن‌بندی اداری قادرید یک سالن یا اتاق بزرگ را به بخش‌های کوچکتری تقسیم کنید. اگر قصد داشته باشید که تعداد کارمندان را افزایش دهید، جای نگرانی نیست. این فضاهای تقسیم‌بندی شده همانند یک اتاق مستقل عمل می‌کنند؛ به طوری که کارمند احساس راحت‌تری دارد و با ایجاد حریم خصوصی عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

مزایای استفاده از پارتیشن اداری متحرک چیست؟

استفاده از پارتیشن‌های جدانشدنی برای دفتر کار این مزیت‌ها را دارد:

  • پانل‌ها به راحتی قابل نصب و جدا کردن هستند. بنابراین هرگاه احساس کنید که باید فضای تقسیم بندی شده را باید تغییر دهید، با جابجا کردن پانل‌ها می‌توانید فضا را بزرگتر یا کوچکتر کنید.
  • پانل‌ها به صورت تاشو یا متحرک ساخته می‌شوند تا حرکت دادن و یا نصب آن‌ها آسان‌تر شود. پانل‌های متحرک دارای چرخ‌هایی هستند که جابجایی و حرکت آن‌ها را راحت می‌کند.
  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها از دیگر مزیت‌های طراحی و اجرای پارتیشن اداری است. به نحوی که نیازی به مصالح، بنا و کارگر برای دیوارکشی ندارید. پارتیشن‌ها کار دیوار را برایتان انجام می‌دهند.
  • اگر محل کار شما اجاره‌ای باشد، تغییر دادن آن ممکن نیست. از سوی دیگر به دلیل موقتی بودن دفتر کار، بهترین راه استفاده از پارتیشن است که بتوانید هر زمان که بخواهید آن‌ها را بردارید.
  • صرفه‌جویی در زمان هم یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از شیوه تقسیم بندی فضا است. زیرا در مدت زمان بسیار کوتاه نصب می‌شوند.
  • ایجاد فضای مجزا برای کارمندان که احساس امنیت خاطر و تمرکز بیشتری در حین کار داشته باشند، از دیگر مزیت‌های نصب و اجرای پانل‌های تقسیم‌کننده است.
  • این پانل‌ها برای کارمندانی که می‌خواهند با مسئولیت بیشتری به انجام کارهایشان بپردازند، حریم خصوصی مشخصی ایجاد می‌کند.
  • در محیط‌های پر سر و صدا به کاهش آلودگی صوتی و نظم در محیط کمک زیادی می‌کند.

اصول طراحی و اجرای پارتیشن اداری مدرن

برای اینکه پانل‌های پارتیشن را در دفتر کار نصب کنید، نکات زیادی وجود دارد که عبارتند از:

در نظر گرفتن نیاز کارمندان و تعداد آن‌ها

طراحی پارتیشن اداری بر اساس تعداد و نیاز کارمندان

یکی از مهم‌ترین اصول طراحی پانل‌های پارتیشن اداری مدرن، مطابقت داشتن آن با استانداردهای امروزی است که هر روز نیز تغییر می‌کند. حالا کارمندان در سرتاسر جهان خواستار این هستند که به عنوان عضوی از یک خانواده درنظر گرفته شوند. بنابراین طراحی و اجرای پارتیشن اداری باید برای راحتی مطلق کارمندان صورت بگیرد. برای افزایش بهره‌وری و شتاب کاری، باید طراحی برحسب تعداد کارمندان و نیاز آن‌ها باشد.

برای مثال کارمندان به برای استفاده آسانتر از محیط و وسایلی مثل کامپیوتر، کمد، میز و … نیاز به فضای مناسب دارند. بنابراین در زمان طراحی پارتیشن باید فضا به اندازه‌ای باشد که کارمندان در آن احساس راحتی داشته باشند.

از سوی دیگر ممکن است تعداد کارمندان بیشتر از حجم سالن باشد و مجبور شوید در زمان پارتیشن‌بندی، فضاها را کوچکتر درنظر بگیرید. حفظ تعادل میان این دو مورد (نیاز کارمند و تعداد آن‌ها) یکی از مهم‌ترین اصول طراحی و اجرای پارتیشن‌های اداری است.

تأمین نور طبیعی محیط

تأمین نور طبیعی محیط با پارتیشن اداری

یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای طراحی و اجرای پارتیشن اداری، استفاده از پانل‌هایی است که مانع از ورود نور طبیعی به داخل محوطه نشوند. وقتی از اصول طراحی پارتیشن بندی صحبت می‌کنیم، یعنی فضا به نحوی تقسیم‌بندی شود که نور طبیعی راه ورود به ساختمان را داشته باشد و تمامی اتاقک‌های ایجاد شده از این نور استفاده کنند.

در این مواقع می‌توان از پارتیشن‌های شیشه‌ای فریم‌لس یا بدون قاب استفاده کنید. این محصولات به نحوی طراحی شده‌اند که دید خوبی نسبت به اتاق ها ایجاد می‌کند و از سوی دیگر باعث فراهم شدن نور طبیعی در محیط هر اتاقک می‌شود.

همچنین اگر پنجره‌های محل کار باز باشد تا هوای تازه وارد شود، تا حد زیادی می‌تواند به سرزندگی و جلوگیری از خواب‌آلودگی کارمندان در حین کار کمک کند. ساختمان‌هایی که پنجره‌های بلند با بالکن‌های باز دارند، بهترین مکان برای اجرای پارتیشن اداری هستند.

 طراحی دفتر پلان باز

 طراحی دفتر پلان باز

یکی دیگر از اصول طراحی پارتیشن در اداره، اجرای سبک طراحی دفتر پلان باز است. در این روش هیچ اتاقکی برای کارمندان تهیه نمی‌شود. بلکه دور تا دور سالن را پارتیشن بندی می‌کنند تا کارمندان از یکدیگر جدا نشوند. سپس همه گرد هم جمع می‌شوند تا کارکردهایشان را با همدیگر به اشتراک بگذارند.

طراحی دفتر پلان باز بیشتر برای مراکزی کاربردی دارد که عملکرد کارمندان به یکدیگر وابسته است و باید به طور مداوم کارشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. در همه کارهای تیمی و گروهی برای اینکه ارتباط بهتر و نزدیک‌تری با هم داشته باشند، این روش پارتیشن‌بندی کاربرد دارد.

طراحی مدولار

طراحی مدولار

یکی دیگر از اصول اجرا و طراحی پارتیشن‌های اداری، طراحی مدولار است. این سبک انعطاف‌پذیری بالایی دارد و دیوارها و پانل‌های پارتیشن، پویا و راحت هستند. پس اگر بخواهید در ساختار اتاقک‌های ایجاد شده، تغییراتی را ایجاد کنید، بدون اتلاف وقت و به راحتی قادر به انجام این کار هستید.

طراحی مدولار دارای فضای مدیریت شده کافی با ایده پارتیشن اداری است. با این حال کارمندان می‌توانند به راحتی با هم در تماس باشند و در اتاقک‌ها احساس تنهایی نداشته باشند.

طراحی دفتر مرکز ارتباطات

طراحی دفتر مرکز ارتباطات با پارتیشن اداری

طراحی پارتیشن اداری در اداره‌های مختلف با هم تفاوت دارد. با این حال نیازهای کارمندان در همه این اداره‌ها یکسان است. در نظر گرفتن کیفیت برقراری ارتباط کارمندان با یکدیگر و با مدیریت در زمان پارتیشن‌بندی اهمیت زیادی دارد. در این سبک، تعداد زیادی کابین باز یا بسته برای هر یک از کارمندان درنظر گرفته می‌شود تا به کارهایشان بپردازند. در این شکل هر کارمند می‌تواند اتاق مخصوص به خود را داشته باشد و در عین حال با سایر کارمندها هم ارتباط برقرار کند.

انواع مختلف پارتیشن‌های اداری

برای اجرای پارتیشن اداری باید انواع آن را هم بشناسید، چرا که نوع پانل‌ها در اجرا و طراحی نقش دارند. برای مثال پانل‌های چوبی مانع از ورود نور به داخل محیط ساختمان می‌شوند. بنابراین باید به نحوی قرار داده شوند که مانع از ورود نور به محیط نشوند. انواع مختلف این پانل ها عبارت است از:

پارتیشن‌های شیشه‌ای

پارتیشن شیشه‌ای یکی از بهترین انواع پارتیشن‌های اداری در بازار است. حریم خصوصی کارمندان در این نوع پانل به نوع شیشه بستگی دارد که می‌تواند مات یا شفاف باشد. نصب این پانل‌ها در مدت زمان بسیار کوتاه انجام می‌شود، به راحتی قابل تنظیم هستند و امکان نصب لوگو یا رنگ‌های سازمانی شرکت را فراهم می‌کند.

پارتیشن‌های شیشه‌ای سبک هستند و از ورود نور طبیعی مورد نیاز محیط جلوگیری نمی‌کنند. در عین حال دید مدیریت نسبت به کارکنان را هم فراهم می‌کند. دلیل محبوبیت این نوع پارتیشن عبارت است از:

  • به دلیل ایجاد دید توسط مدیریت، از حواس‌پرتی کارکنان در حین کار جلوگیری می‌کند.
  • امکان مشاهده فضای بیرون از ساختمان (باغچه، خیابان، درخت و …) را هم ایجاد می‌کند و طبیعتا در بهبود روحیه کارکنان نقش موثری دارد.
پارتیشن شیشه ای
پارتیشن اداری فریم لس شیشه ای

پارتیشن فریم لس شیشه ای

پارتیشن تک جداره تمام شیشه به شما این امکان را می دهد که از بیشترین نور استفاده کنید و محیط کاری دلنشینی داشته باشید. این نوع پارتیشن از شیشه، اتصال بین شیشه ها و پروفیل آلومینیومی تشکیل شده است. از جمله مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاوم (دارای ساختار سازه ای)
  • ایجاد فضای اداری با دکوراسیون مدرن
  • اشغال حجم کمی از فضا
  • مقاوم در برابر صوت
  • انعطاف در طراحی و زیبایی
  • ضخامت شیشه :۱۰ یا ۱۲ میلی متر
  • قابلیت استفاده از شید
  • شیشه های مات یا شفاف (استیکر)
  • ارتفاع کوتاه (حداقل ۲۱۰ سانتی متر) و بلند
  • قابلیت اجرا در کلیه زوایا
  • مقاوم در برابر صوت تا ۴۰db
  • وزن حدودی برای هر متر مربع : ۲۷kg

پارتیشن‌های آلومینیوم اداری

نوع دیگری از پارتیشن‌های موجود در بازار با استفاده از آلیاژ سبک و ضدزنگ آلومینیوم تهیه می‌شود. البته این فلز برای قسمت قاب در پارتیشن‌های شیشه‌ای کاربرد دارد. پانل‌های آلومینیومی در بازار موجود نیست و این محصول فقط یک قاب است که به دلیل افزایش استحکام پانل‌های شیشه‌ای استفاده می‌شود.

در عین حال آلومینیوم فلزی مقرون به صرفه است که مقاومت زیادی در برابر رطوبت دارد. در مقایسه با چوب و حتی فولاد هم به حمایت دیوار نیاز ندارد و به راحتی می‌توانید آن را در وسط سالن هم قرار دهید. امروزه قاب‌های آلومینومی را با لعاب‌های پودری و رنگی زیبا می‌کنند که تاثیر زیادی در طراحی پارتیشن اداری دارد.

از مزیت‌های این نوع پارتیشن باید به سبک و بادوام بودن آن اشاره کنیم.

پارتیشن اداری آلومینیومی
پارتیشن اداری ترکیب پنل و شیشه

پارتیشن ترکیب پنل و شیشه

این پارتیشن ها، یک سیستم رقابتی از نظر قیمت است. از انواع شیشه و پنل و فریم آلومینیومی در محل اتصال سقف و کف و دیوار تشکیل شده است. همچنین نوارهای باریک افقی و عمودی آلومینیومی دارد که خطوط جذابی را ایجاد می کند.

پارتیشن‌های چوبی

یکی دیگر از متریال‌هایی که برای ساخت پارتیشن استفاده می‌شود، چوب است. این ماده مقرون به صرفه، بادوام و مقاوم است. همچنین می‌توان از آن برای ساخت قاب دور پانل‌های شیشه‌ای و یا به طور مجزا برای ساخت پانل استفاده کرد. استفاده از چوب برای پارتیشن می‌تواند محیط اداری را زیبا و لوکس کند.

البته پارتیشن‌هایی که به طور کامل از چوب تهیه می‌شوند، ممکن است باعث تاریکی فضا شوند. مگر اینکه برای هر اتاق یک پنجره وجود داشته باشد و یا نور طبیعی از طریق سقف تأمین شود. از جمله چوب‌هایی که برای ساخت این محصول استفاده می‌شود، می‌توان به کاج، صنوبر، بلوط و ماهون اشاره کنیم.

پارتیشن اداری چوبی

انواع پارتیشن از نظر ضخامت و تعداد جداره

پارتیشن‌ها از نظر تعداد جداره به دو نوع تقسیم می‌شوند:

  • پارتیشن تک جداره: تک لایه هستند که نصب و اجرای آسان دارند. هزینه استفاده از پارتیشن اداری تک جداره مقرون به صرفه است.
  • پارتیشن دوجداره: از دو لایه تشکیل شده است که عایق خوبی برای گرما و سر و صدا محسوب می‌شود. استحکام بیشتری نسبت به نوع تک جداره دارد.

4 مرحله ساخت و نصب پارتیشن اداری

برای نصب این پانل‌ها مراحل زیر طی می‌شود:

  1. بازدید اولیه از دفتر کار

در ابتدا تکنیسین‌های نصب پانل‌های پارتیشن باید از محیط دیدن کنند. بدست آوردن ابعاد دقیق برای تقسیم بندی آن اهمیت زیادی دارد. این کار با کمک کارفرما و با درنظر گرفتن تمامی فاکتورهایی مثل نور، پنجره، تعداد اتاق‌ها، ایجاد فضای کافی برای کار و …. صورت می‌گیرد.

  1. طراحی پانل‌های پارتیشن

انتخاب نوع پارتیشن اداری برحسب نیاز محیط و با مشاوره شرکت نصب و اجرای پارتیشن صورت می‌گیرد. کارفرما سفارش را اعلام می‌کند و سپس پانل‌های موردنیاز بر این اساس ساخته می‌شوند. ابعاد پانل‌ها برحسب اندازه‌های محیط و اتاقک‌هایی که باید ایجاد شود، خواهد بود.

نوع تک جداره یا دوجداره بودن پانل‌های پارتیشن هم براساس نیاز محیط کار است. اگر در محیط‌های شلوغ، پر سر و صدا و پر رفت و آمد باشید، به پانل‌های دوجداره نیاز دارید. این پارتیشن عایق خوبی برای سر و صداست و تمرکز کارکنان را در حین کار افزایش می‌دهد.

  1. انتخاب رنگ و متریال پارتیشن

یکی دیگر از مراحل طراحی و اجرای پارتیشن‌های اداری، مشخص کردن رنگ و متریالی است که باید پانل‌ها را با آن تهیه کنید. چوب، شیشه، فلز از جمله موادی است که برای ساخت این محصول استفاده می‌شود. شما می‌توانید از پانل‌های شیشه‌ای بدون قاب و یا با قاب آلومینیومی یا چوبی استفاده کنید. متریال برحسب نیاز محیط مشخص می‌شود و نظرات کارفرما هم در این مورد تاثیرگذار است.

نوع رنگ نیز برحسب نیاز محیط و متناسب با دکوراسیون تعیین می‌شود.

  1. ساخت و نصب پانل‌های پارتیشن

در مرحله بعدی پانل‌ها برحسب سفارشات مشتری تهیه می‌شود. در پایان، پارتیشن اداری آماده طبق نقشه از قبل تهیه شده، در محل موردنظر نصب می‌شود.

نصب پارتیشن اداری در تهران

دیکاسازه مجموعه ای خوشنام با بیش از 13 سال سابقه است که تاکنون نمونه های موفق بسیاری از انواع پارتیشن اداری، درب اتوماتیک، بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی را طراحی و اجرا کرده است. کلیه مراحل لازم برای این کار توسط کارشناسان همین مجموعه انجام خواهد شد. برای نصب پارتیشن در تهران می‌توانید با کارشناسان ما صحبت کرده و پس از دریافت مشاوره، نسبت به ثبت سفارش خود اقدام فرمایید.

قیمت پارتیشن اداری مدرن

بدون شک نصب پارتیشن برای ایجاد فضای مدرن و مجزا برای کارکنان می‌تواند نقش موثری در افزایش بهره‌وری آنان داشته باشد. کاهش سر و صدا، ایجاد نظم در محیط و حریم خصوصی در محل کار از جمله دلایلی است که باعث محبوبیت پارتیشن‌های اداری در فضاهای کاری شده است. همان طور که پیش از این گفته شد، پارتیشن اداری در انواع مختلف و برای استفاده در موارد کاربرد متنوع به کار می‌رود. قیمت آن نیز بر همین اساس تعیین می‌شود.

جهت دریافت مشاوره و برقراری ارتباط مستقیم با کارشناسان شرکت دیکا سازه از طریق یکی از راه های ارتباطی ذکر شده در صفحه تماس با ما اقدام فرمایید و یا اطلاعات تماس خود را در فرم درخواست مشاوره رایگان در بالای همین صفحه وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند. همچنین می‌توانید از طریق بخش نظرات نیز با ما در ارتباط باشید و سوالات خود را مطرح کنید.

معیارهای متعددی برای دسته بندی پارتیشن اداری به انواع مختلف وجود دارد؛ از تعداد جداره ها گرفته تا جنس و متریال به کار رفته. فارغ از سایر متغیرها، پارتیشن ها از نظر تعداد جداره به دو نوع تک جداره و دوجداره تقسیم می‌شوند.

همچنین بر اساس نوع فریم نیز به دو دسته فریم لس و فریم دار تقسیم می شوند.

از جمله مزایای استفاده از پارتیشن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تقسیم‌بندی بهینه فضا با حجم بسیار کم
  2. ایجاد سبکی مدرن و به روز در فضا
  3. عایق صوت
  4. قابلیت استفاده از پروفیل‌ها با رنگ‌های متنوع
  5. قابلیت استفاده از استیکر و شیشه هوشمند

محاسبه هزینه طراحی پارتیشن در چند مرحله انجام می‌شود:

  1. بازدید از محل
  2. طراحی بر اساس خواسته کارفرما
  3. ویرایش نقشه تا مطابقت کامل با خواسته کارفرما و دریافت تاییدیه
  4. تایید نهایی
  5. ارائه پیش فاکتور جهت اعلام قیمت
4.9/5 - (39 امتیاز)

42 پاسخ

    1. سلام. قیمت پارتیشن بسته به نوع شیشه و متراژ مورد نیاز برای این تقسیم بندی، متغیر است. برای استعلام قیمت لطفا تماس بگیرید و یا فرم درخواست مشاوره پر کنید که کارشناسان دیکا سازه با شما تماس بگیرند.

    1. سلام. قیمت پارتیشن بسته به نوع شیشه و متراژ مورد نیاز برای این تقسیم بندی تعیین می شود. برای استعلام قیمت لطفا تماس بگیرید و یا فرم درخواست مشاوره پر کنید که کارشناسان دیکا سازه با شما تماس بگیرند.

  1. سلام
    ممنون از محتوای کاملتون در مورد پارتیشن اداری
    برای فضای کاری اشتراکی به نظرتون پارتیشن شیشه ای بهتره یا چوبی؟

    1. سلام
      ممنون از همراهی شما
      برای فضای کار اشتراکی، بهتر است از پارتیشن شیشه ای استفاده کنید که ظاهری مدرن و زیبا به محیط می بخشد و در عین حال، برقراری ارتباط میان تیم های مختلف را ساده تر می کند.

  2. سلام
    اطلاعات کامل و مفیدی رو ارائه کردید، ممنونم
    یه سوال داشتم از حضورتون، امکان ثبت سفارش از شهرستان هم وجود داره یا فقط در تهران خدمات می دید؟

    1. سلام
      خوشحالیم که این اطلاعات براتون کارآمد بوده
      بله امکان ثبت سفارش و اجرای پارتیشن در تمام شهرها وجود داره. محدودیتی از این بابت نداریم 🙂

  3. طراحی پارتیشن خیلی مهمه واقعا، از وقتی پارتیشن ها رو نصب کردیم محل کارمون خیلی منظم و در عین حال زیباتر شده
    ممنون از تیم خوب دیکا سازه

    1. سلام دوست عزیز
      میتونید از مشاوره رایگان کارشناسان ما استفاده کنید و قبل از اجرا، از تصمیمتون مطمئن بشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *