طراحی و اجرای پارتیشن دوجداره

آنچه در این مطلب می خوانید:

در گذشته برای تقسیم‌بندی فضای داخلی سازما‌ن‌ها و یا دفاتر کار، باید از مصالح زیادی (آجر، سیمان، گچ، و …) استفاده می‌کردند. پرداخت دستمزد برای ایجاد تغییرات در فضا هم گاهی به اندازه مصالح هزینه داشت. از سوی دیگر به هم ریختن محل کار در اثر ایجاد گرد و خاک هم مشکل دیگری بود که برای ساخت دیوار ایجاد می‌شد. اما امروزه با وجود پارتیشن‌ها این مشکل برطرف شده است. حالا بدون اینکه گرد و غبار و به هم ریختن محیط را تجربه کنید و یا روزهای زیادی را منتظر ساخت دیوار بمانید، می‌توانید از پارتیشن شیشه‌ای دوجداره استفاده کنید.

شرکت دیکا سازه سروش به صورت تخصصی در زمینه طراحی، نصب و اجرای انواع پارتیشن‌های فریم‌لس تک جداره و دوجداره شیشه‌ای فعالیت می‌کند. تمامی مراحل انجام کار تا صدور پیش فاکتور، شامل بازدید و اندازه گیری (برای ساکنان تهران)، محاسبه متراژ و ابعاد، تعیین نوع شیشه و محاسبه قیمت پارتیشن اداری به صورت کاملا رایگان انجام می‌پذیرد.

درخواست مشاوره و کارشناسی رایگان

جهت دریافت مشاوره رایگان و تعیین زمان بازدید، فرم زیر را تکمیل کنید. کارشناسان ما در کمتر از یک روز کاری با شما تماس خواهند گرفت:

پارتیشن شیشه ای دوجداره چیست؟

پارتیشن شیشه ای دوجداره

پاسخ این سوال تا حد زیادی با پاسخ سوال «پارتیشن اداری چیست؟» در ارتباط است. پارتیشن شیشه‌ای به دو شکل تک جداره و دو جداره ساخته می‌شود. پارتیشن‌های تک جداره ارزان‌تر هستند و عایق مناسبی برای صدا نیستند؛ اما اگر بخواهید به طور کامل راه نفوذ سر و صدا را ببندید، پارتیشن‌های دو جداره شیشه ای را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این محصول از دو قسمت پانل‌های شیشه سکوریت تشکیل شده است که در مقابل هم قرار می‌گیرند.

پارتیشن‌های دوجداره شیشه‌ای می‌توانند بدون قاب و یا قاب‌دار باشد. این دیوایدر در واقع نوعی دیوار است که می‌تواند دائمی یا موقتی باشد؛ هر وقت که بخواهید می‌توانید آن را بردارید و در جای دیگری نصب کنید.

مشخصات کلی

  • پایداری و مقاومت بالا
  • خود ایستا
  • عایق صدا و گرما
  • نصب سریع و آسان
  • قابل جابجایی
  • نمای ظاهری زیبا
  • بدون نیاز به اتصال به دیوار یا سقف
  • دارای پروفیل‌های محکم و عریض
  • قابلیت نصب پرده کرکره روی آن
  • قابلیت داکتینگ و عبور کابل های برق و شبکه از درون پارتیشن
  • دارای قابلیت آکوستیک در صورت استفاده از فوم سایلنت بین جداره ها و جذب صداهای محیطی تا ۸۰%
  • تنظیم نور در محیط
  • صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از اتلاف انرژی

مزایای اجرای پارتیشن‌بندی دوجداره شیشه‌ای

مزایای اجرای پارتیشن‌بندی دوجداره شیشه‌ای

ایجاد پارتیشن دوجداره شیشه‌ای مزیت‌های زیادی را به همراه دارد که  برخی از آن‌ها عبارتند از:

عایق بندی و جلوگیری از سر و صدا

اگر محل کار شما سر و صدای زیادی دارد و رفت و آمد ارباب رجوع و مشتری در آن زیاد است، به پارتیشن دوجداره شیشه ای نیاز دارید. این نوع پارتیشن قادر است از ورود سر و صدای زیادی به داخل اتاقک و فضای مجزا جلوگیری کند. در فاصله میان دو جداره شیشه‌ها، هوا قرار دارد که عایق خوبی برای جلوگیری از ورود سر و صدا است.

اگر در محل کار خود به فضای مجزا نیاز دارید که باید در آنجا سکوت برقرار شود، بهترین کار پارتیشن بندی از نوع دوجداره شیشه‌ای است.

ایجاد حریم شخصی برای کارمندان

پارتیشن‌های شیشه‌ای را می‌توانید از قسمت کف تا سقف ساختمان نصب کنید تا یک اتاقک کامل ایجاد شود. همچنین می‌تواند به صورت دیوارهای نصفه باشد و فقط فضا را تقسیم‌بندی کند. با این کار هر یک از کارکنان می‌توانند در اتاقک‌های مجزا به کارهای روزانه‌شان رسیدگی کنند. داشتن حریم شخصی ضمن اینکه نوعی احترام به حقوق پرسنل است، در ایجاد تمرکز بیشتر برای انجام وظایفشان و افزایش بهره‌وری سازمان هم کمک زیادی می‌کند.

فراهم شدن نور طبیعی در فضا

یکی دیگر از مزایایی که نصب پارتیشن شیشه ای دوجداره دارد، فراهم شدن نور طبیعی است. اگر قرار باشد از پارتیشن چوبی و یا فلزی استفاده کنید و یا حتی دیوارکشی انجام دهید، نور طبیعی از بین می‌رود؛ اما پانل‌های شیشه‌ای حتی با وجود دو جداره بودن باز هم قادرند نور طبیعی را به داخل فضای ایجاد شده بازتاب دهند.

فراموش نکنید که وجود نور طبیعی برای بهبود روحیه کارکنان و جلوگیری از مصرف بی‌رویه برق مفید است.

استفاده بهینه از فضا

وقتی قرار است در یک ساختمان اداری بزرگ باشید، باید از تمامی قسمت‌های آن استفاده بهینه داشته باشید. حالا اگر ساختمان اجاره‌ای هم باشد و به طور موقت در آن باشید، بهترین راهکار برای استفاده درست از آن، نصب پارتیشن شیشه‌ای است. این پانل‌ها را می‌توان در هر زمان از جایگاه قبلی خود جدا و در جای دیگری نصب کرد.

وقتی دفتر کار شامل یک سالن بزرگ باشد، اجرای تمام امور کایر در همان سالن باعث بی‌نظمی و درهم ریختگی محیط می‌شود. وقتی با استفاده از پارتیشن شیشه ای دو جداره فضای سالن را تقسیم‌بندی می‌کنید، می‌توانید از هر قسمت آن برای یک منظور خاص بهره ببرید.

عایق گرما و سرما در محیط

یکی دیگر از مزیت‌هایی که نصب پارتیشن دوجداره در محیط کار دارد، ایجاد عایق برای گرما یا سرمای محیط است. برای مثال در فصل تابستان که باید فضای کار را خنک نگه‌دارید، مجبور نیستید همه سالن یا محیط کار را گرم کنید. این کار باعث به هدر رفتن انرژی و افزایش هزینه‌های گرمایش یا سرمایش محیط می‌شود.

وقتی با کمک پارتیشن اداری اتاقک‌های مجزا می‌سازید، فقط همین قسمت را گرم یا سرد نگه میدارید. در نتیجه باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها و مصرف انرژی می‌شود.

سرعت تقسیم‌بندی فضا

از دیگر مزایای پارتیشن دوجداره شیشه‌ای، می‌توان به سرعت ساخت و نصب آن‌ها اشاره کرد. برای این کار در ابتدا کارشناس محیط را اندازه‌گیری کرده و سپس با کمک شما، ابعاد و طرح را روی کاغذ ایجاد می‌کند. در مرحله بعد پانل‌های پارتیشن بر اساس طرح، ساخته می‌شود. در مرحله آخر نیز نصب پانل‌ها مطابق با نقشه و طرح قبلی صورت می‌گیرد.

تمامی فرآیند پارتیشن بندی ساختمان اداری با استفاده از پانل‌های شیشه‌ای دوجداره بیش‌تر از چند روز طول نمی‌کشد. مراحل نصب که در دفتر کار، بسته به حجم کار و ابعاد آن ممکن است بیشتر از دو یا سه روز طول بکشد.

انواع پارتیشن دوجداره شیشه‌ای

پارتیشن دوجداره شیشه‌ای انواع مختلفی دارد که از نظر ترکیب با متریال‌های دیگر شامل موارد زیر است:

پارتیشن شیشه‌ای آلومینیومی

این محصول با استفاده از قاب‌های آلومینیومی ساخته می‌شود که آلیاژی مقاوم در برابر رطوبت و آب است. به هیچ عنوان زنگ زده نمی‌شود و تا سال‌ها می‌توانید از آن برای قاب‌های پارتیشن استفاده کنید. پارتیشن شیشه‌ای از جنس شیشه سکوریت هستند و قاب دور آن را فلز آلومینیوم می‌گیرد. این کار برای افزایش استحکام و مقاومت پارتیشن‌های شیشه‌ای انجام می شود.

همچنین نصب پانل‌‌های شیشه‌ای روی زمین به شکل بهتری انجام می‌شود. هر زمان هم که بخواهید می‌توانید پارتیشن‌ها را بردارید و در جای دیگری قرار دهید.

پارتیشن ام دی اف دوجداره اداری

پارتیشن ام دی اف دوجداره اداری

یکی دیگر از انواع پارتیشن دوجداره، با استفاده از قاب‌های چوبی یا MDF ساخته می‌شود. این محصول مقاومت زیادی در برابر ضربه دارد و تا سال‌ها می‌توانید از آن برای تقسیم‌بندی فضا استفاده کنید. در عین حال چوب‌ یا MDF روکشی دارد که در مقابل رطوبت و عوامل محیطی بسیار مقاوم است و به سادگی آسیب نمی‌بیند.

پارتیشن‌هایی که با قاب چوبی ساخته می‌شوند، وزن کمتری دارند، به همین علت سبک و قابل حمل هستند و برای جابجا کردن آن‌ها نیازی به حضور نصاب و کارشناس نیست.

پارتیشن شیشه‌ای با PVC

نوع دیگری از این دیوایدرها با کمک وینیل یا پی وی سی تکمیل می‌شود. همانطور که می‌دانید، این پلاستیک فشرده وزن بسیار سبکی دارد، عایق خوبی در برابر صداست و به دلیل مقاومت بالا، از آن برای ایجاد قاب در پانل‌های شیشه‌ای دوجداره استفاده می‌شود. از سوی دیگر وقتی از این قاب‌ها استفاده می‌شود، میزان مقاومت پارتیشن شیشه‌ای بالا می‌رود. قیمت پروفیل‌های پی وی سی نسبت به پروفیل آلومینیومی و چوب کمتر است.

پارتیشن شیشه‌ای دوجداره رنگی

نوع دیگری از پارتیشن‌های دوجداره با استفاده از شیشه های رنگی ساخته می‌شود که به دلیل زیبایی منحصر به فرد، تاثیر زیادی روی دکوراسیون داخلی سالن دارد. پارتیشن‌های شیشه‌ای می‌توانند دودی یا به رنگ‌های دیگری باشند که میزان دید نسبت فضای داخلی پارتیشن را کمتر کند. برای ایجاد حریم خصوصی و یا کاهش نور در داخل اتاقک می‌توانید از این نوع پانل‌های شیشه‌ای استفاده کنید.

انواع پارتیشن شیشه ای دوجداره قاب‌دار و بدون قاب

انواع پارتیشن دوجداره شیشه ای

دسته‌بندی پارتیشن دوجداره شیشه‌ایبر اساس قاب آن نیز امکان‌پذیر است. هر یک از این محصولات ویژگی‌های خاص خود را دارند که در ادامه به اختصار شرح داده شده است:

پارتیشن شیشه‌ای فریم لس دوجداره

این محصول فقط ترکیبی از دو پانل شیشه‌ سکوریت است که در مقابل هم قرار می‌گیرد. بین دو شیشه با هوا پر می‌شود تا از نفوذ گرما و سرما یا حتی سر و صدای محیط به داخل اتاقک جلوگیری کند. پارتیشن‌های شیشه‌ای فریم لس بدون قاب هستند و به همین دلیل ارزان‌تر محاسبه می‌شوند.

مدت زمان لازم برای ساخت و طراحی پارتیشن بدون قاب نسبت به نوع قاب‌دار کمتر است و برای هر سازمان و دفتر کاری می‌تواند مناسب باشد. از دیگر مشخصات و ویژگی‌های این محصول می‌توانیم به توان و مقاومت بالای آن در برابر ضربه اشاره کنیم.

پارتیشن‌های قاب‌دار شیشه‌ای

برخی از پارتیشن‌ها نیز با استفاده از قاب محکم‌کاری می‌شوند تا استحکام آن‌ها افزایش یافته و ساده تر در محیط نصب شوند. این محصولات می‌توانند با استفاده از MDF، چوب خام و یا فلز و پی وی سی تهیه شوند.

انواع پارتیشن مات و شفاف شیشه‌ای

نوع دیگری از پارتیشن‌های شیشه‌ای دوجداره هم به صورت شیشه‌های مات و یا شفاف است. اگر بخواهید نور طبیعی در محیط بازتاب بیشتری داشته باشد، دید بهتری نسبت به کارکنان داشته باشید و برقراری ارتباط پرسنل با یکدیگر ساده تر شود، می‌توانید از پارتیشن‌های شفاف استفاده کنید.

پارتیشن مات برای زمانی لازم است که بخواهید حریم خصوصی کارکنان بیشتر ایجاد شود تا احساس راحتی بیشتری در محیط کار داشته باشند. همچنین نور طبیعی کمتری از آن عبور می‌کند؛ اگر مستقیما در مقابل نور آفتاب قرار دارید و این مورد کمی آزاردهنده است، پارتیشن‌های مات برای شما مناسب‌تر هستند.

قیمت پارتیشن دوجداره

قیمت پارتیشن دوجداره

قیمت طراحی، اجرا و نصب پارتیشن دوجداره نیز درست همانند پارتیشن تک جداره شیشه‌ای به عواملی مثل متریال به کار رفته، کیفیت اجزای پارتیشن، ابعاد و سایز آن بستگی دارد. جهت استعلام قیمت، دریافت مشاوره، هماهنگی برای نصب پارتیشن در تهران و کرج و برقراری ارتباط مستقیم با کارشناسان شرکت دیکا سازه از طریق یکی از راه های ارتباطی ذکر شده در صفحه تماس با ما اقدام فرمایید.

Rate this page

6 پاسخ

  1. هم طراحی شون عالی بود و هم از فضا به بهترین شکل استفاده کردن.
    من که راضی بودم. ممنون از تیم خوب دیکا سازه سروش

    1. سلام روز شما هم بخیر
      برای استعلام قیمت لطفا تماس بگیرید و یا فرم درخواست مشاوره پر کنید که کارشناسان دیکا سازه با شما تماس بگیرند.

  2. با سلام وقت بخیر
    قیمت پارتیشن اداری دو جداره هم ام دی اف و هم های گلاس رو میخاستم
    نصف کار میخام شیشه دو جداره که پرده وسطش قرار بگیره

    1. سلام وقت شما هم بخیر
      برای استعلام قیمت لطفا تماس بگیرید و یا فرم درخواست مشاوره پر کنید که کارشناسان دیکا سازه با شما تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *