پارتیشن شیشه ای تک جداره شفاف

آنچه در این مطلب می خوانید:

پارتیشن انواع مختلفی دارد که از نظر تعداد جداره‌ها، به دو نوع تک جداره و دوجداره دسته بندی می‌شود. هر یک از این محصولات همانطور که از اسم‌شان نیز مشخص است، از یک یا دو پانل تهیه شده‌اند. در پارتیشن‌های دو جداره دو پانل شیشه‌ای روی همدیگر قرار می‌گیرند و عایق صدا هستند؛ اما برای ساخت پارتیشن تک جداره، تنها یک پانل شیشه‌ای به کار می‌رود.

شرکت دیکا سازه سروش به صورت تخصصی در زمینه طراحی، نصب و اجرای انواع پارتیشن‌های فریم‌لس تک جداره و دوجداره شیشه‌ای فعالیت می‌کند. تمامی مراحل انجام کار تا صدور پیش فاکتور، شامل بازدید و اندازه گیری (برای ساکنان تهران)، محاسبه متراژ و ابعاد، تعیین نوع شیشه و محاسبه قیمت پارتیشن اداری به صورت کاملا رایگان انجام می‌پذیرد.

درخواست مشاوره و کارشناسی رایگان

جهت دریافت مشاوره رایگان و تعیین زمان بازدید، فرم زیر را تکمیل کنید. کارشناسان ما در کمتر از یک روز کاری با شما تماس خواهند گرفت:

پارتیشن تک جداره شیشه ای چیست؟

اغلب افراد برای تقسیم‌بندی فضا در ساختمان‌های اداری و تجاری و استفاده بهینه از آن، به سراغ روش‌های آسان، بهینه و کم هزینه می‌روند. با پارتیشن‌بندی می‌‌توان از فضا استفاده بهتری کرد؛ برای مثال بسیاری از دفاتر کار دارای یک سالن بزرگ با وسعت زیاد هستند که بخشی از آن بلااستفاده مانده است. در چنین شرایطی بهترین کار، پارتیشن‌بندی است. با ایجاد اتاقک‌های کوچک می‌توان از تمامی قسمت‌های این سالن بزرگ استفاده بهتری کرد.

پارتیشن تک جداره شیشه‌ای نوعی از این دیوایدرها برای تقسیم بندی فضا است که تنها از یک جداره با جنس شیشه‌ای تشکیل شده و ویژگی‌های خاص خود را دارد. در مقاله «پارتیشن اداری چیست؟»، پاسخ کامل‌تری به این سوال داده‌ایم.

پارتیشن تک جداره شیشه ای

مزیت‌های استفاده از پارتیشن‌های تک جداره شیشه‌ای

استفاده از این نوع پارتیشن مزایای زیادی را برای ساختمان‌ها به همراه دارد که عبارت است از:

تأمین نور طبیعی محیط

یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که پارتیشن تک جداره شیشه‌ای به همراه دارد، تأمین نور طبیعی برای محیط است. پارتیشن‌های شیشه‌ای که برای ساختمان استفاده می‌شود، از بازتاب نور در محیط جلوگیری نمی‌کند و همچنان راه ورود نور به داخل ساختمان باز است.

تقسیم‌بندی و نظم‌دهی به محیط

پارتیشن تک جداره شیشه‌ای هم درست مثل سایر پارتیشن‌ها می‌توانند فضای اداری را تقسیم‌بندی کنند. اگر بخواهید اتاقک‌هایی را برای راحتی پرسنل و کارمندان ایجاد کنید، این پانل‌های شیشه‌ای هم مثل سایر پارتیشن‌ها قادرند همین کار را برایتان انجام دهند.

وزن سبک و جابجایی آسان

پارتیشن تک جداره به دلیل اینکه تنها از یک جداره تشکیل شده، سبک وزن است و به راحتی می‌توانید آن را جابجا کنید. یکی از انواع پارتیشن شیشه‌ای به صورت متحرک و همراه با چرخ طراحی می‌شوند. همین ویژگی حرکت دادن پارتیشن را آسان می‌کند. بنابراین می‌توانید در صورت نیاز به تغییر فضا و دکوراسیون، پانل‌های پارتیشن را تغییر دهید.

هزینه کم و قیمت پایین

از دیگر ویژگی‌های پارتیشن تک جداره، هزینه پایین نصب آن است. به طوری که می‌توانید آن را متناسب با محیط و با قیمت پایین نصب کنید. نوعی از این پارتیشن  ارزان بدون قاب است و فقط در آن از شیشه سکوریت استفاده می‌شود که قیمت کمتری دارد.

استحکام و مقاومت بالا

پارتیشن تک جداره مقاومت بالایی دارد که به دلیل استفاده از شیشه سکوریت (نوعی شیشه مقاوم) ایجاد شده است. ضخامت این شیشه به حدی است که به سادگی شکسته نمی‌شود. از سوی دیگر اگر به دلیل وارد شدن ضربه، این پارتیشن شکسته شود، شیشه‌های آن آنقدر ریز و خرد می‌شوند که آسیبی به ساکنین ساختمان وارد نکند.

عایقی برای سر و صدای محیط

از دیگر مزیت‌هایی که استفاده از پارتیشن شیشه ای حتی از نوع تک جداره دارد، کاهش آلودگی صوتی در محیط است. اگرچه توانایی این نوع دیوایدر برای کاهش سر و صدا در محیط نسبت به پارتیشن دو جداره کمتر است، اما باز هم می‌تواند تا حدودی از ورود صداهای ایجاد شده در فضای داخل اتاقک‌ها بکاهد.

پارتیشن تک جداره شیشه ای، عایق سر و صدا

ایجاد حریم خصوصی برای کارکنان

برای ایجاد نظم در محیط کار، باید هر یک از کارکنان فضای مخصوص به خود را داشته باشند. اگر کارمندان یک فضا را مختص خود بدانند، روحیه بهتری برای انجام امور دارند. همچنین تمرکز آن‌ها در حین کار نیز بیشتر می‌شود.

انواع پارتیشن تک جداره

این محصول انواع مختلفی دارد و به صورت ریلی و یا تاشویی (لولایی) تهیه می‌شود؛ به طوری که یک قسمت شیشه ثابت و سمت دیگر شیشه متحرک به عنوان درب قرار دارد که با حرکت دادن آن می‌توانید وارد فضا شوید. این محصول از نظر متریال ساخت به چند نوع دسته بندی می‌شود که عبارتند از:

پارتیشن آلومینیوم شیشه‌ای

این پارتیشن به طور کامل از شیشه تهیه می‌شود و فقط قسمت قاب آن از جنس آلومینیوم است. همانطور که می‌دانید این آلیاژ در برابر زنگ زدن و اکسید شدن مقاومت بسیار بالایی دارد. شیشه سکوریت 10 میلی‌متری و قاب آلومینیوم با هم ترکیب مقاومی می‌سازند که باعث می‌شود این محصول تا سال‌ها دوام داشته باشد.

پارتیشن شیشه‌ای چوبی

نوع دیگری از پارتیشن تک جداره شیشه ای با قاب‌های چوبی تهیه می‌شود که می‌تواند به صورت خام یا MDF باشد. در هر دو صورت طراحی آن متنوع، زیبا و متناسب با محیط خواهد بود. این نوع پارتیشن هم از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. قیمت آن در مقایسه با فلز کمتر است و استفاده از آن برای قاب‌بندی پنل‌های شیشه سکوریت علاوه بر زیبایی، باعث افزایش استحکام پارتیشن هم می‌شود.

پارتیشن شیشه‌ای چوبی

پارتیشن شیشه ای رنگی

نوع دیگری از پارتیشن‌های شیشه‌ای با استفاده از شیشه‌های رنگی تهیه می‌شود. این روزها قانون مد و طراحی، تنوع زیادی را در محصولات مختلف و از جمله پارتیشن شیشه‌ای ایجاد کرده است. حالا شما می‌توانید با توجه به رنگ محیط و براساس سلیقه خود پارتیشن رنگی متناسب محیط مورد نظر خود را خریداری کنید.

پارتیشن شیشه‌ای مات

یکی دیگر از انواع پارتیشن‌های مناسب برای محیط‌هایی که می‌خواهند کارکنانشان در اتاقک‌های ایجاد شده راحت‌تر باشند، پارتیشن مات است. استفاده از شیشه‌های مات برای ساخت این محصول، میزان دید از فضای داخل اتاقک‌ها را کاهش می‌دهد. این روش برای دفاتر و سازمان‌هایی کاربرد دارد که بخواهند حریم خصوصی کارکنان رعایت شود و در حین کار دچار حواس‌پرتی نشوند.

پارتیشن شیشه‌ای براق

اگر مدیریت یک سازمان بخواهد دید بیشتری نسبت به فضای داخل پارتیشن داشته باشد، پارتیشن‌های شیشه‌ای براق بهترین گزینه هستند. از سوی دیگر این محصول قدرت بیشتری در بازتاب نور دارد و زیبایی و تاثیر آن در دکوراسیون داخلی شرکت مثال زدنی است.

انواع پارتیشن تک جداره شیشه‌ای از نظر طراحی

پارتیشن‌ها از نظر نحوه ساخت و طراحی هم به چندین نوع دسته بندی می‌شوند:

پارتیشن تک جداره فریم‌لس

این محصولات بدون قاب هستند و تنها با استفاده از پنل‌های شیشه‌ای تهیه می‌شوند. اگرچه به نظر می‌رسد که این محصول مقاومت بالایی نداشته باشد، اما در هر صورت زمان نصب، پایه‌های آن در کف زمین محکم می‌شود. همچنین پارتیشن تک جداره شیشه ای فریم لس از جنس سکوریت ساخته شده است که مقاومت بسیار زیادی در برابر ضربه دارد.

پارتیشن تک جداره بدون فریم

پارتیشن قاب‌دار تک جداره

نوع دیگری از پارتیشن اداری با استفاده از ترکیب شیشه با چوب و یا شیشه با فلز تهیه می‌شود. این محصول دارای یک فریم یا قاب است که استحکام پارتیشن را هم بیشتر می‌کند.

امروزه تنوع زیادی در طراحی پارتیشن تک جداره شیشه ای ایجاد می‌شود. به همین دلیل یکی از دلایل استفاده از قاب برای این نوع پارتیشن، ایجاد تنوع در طرح و زیبایی بیشتر فضا است.

پارتیشن تک جداره شیشه‌ای برای چه مکان‌هایی مناسب است؟

از این پارتیشن می‌توان برای مکان‌های زیر استفاده کرد:

بیمارستان‌ها و مراکز درمانی

برای بخش بندی و تقسیم‌بندی فضا در مراکز درمان قطعا به پارتیشن‌ها نیاز دارید تا بتوانید با کمترین هزینه و در مدت زمانی کوتاه، دیوارهای موقتی را ایجاد کنید. برای مثال قسمت پذیرش بیماران و یا صندوق پرداخت هزینه و …. از جمله فضاهایی هستند که با نصب پارتیشن هم می‌توان آن‌ها را به شکل دلخواه درست کرد.

مراکز آموزشی (مدارس، آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها)

مراکز آموزشی از دیگر مکان‌هایی هستند که به پارتیشن‌بندی تک جداره شیشه‌ای نیاز دارند. گاهی ممکن است پرسنل در مرکز آموزشی برای برگزاری یک جشن یا مراسم بخواهند اتاقک موقتی را ایجاد کنند که بعد از مدتی به آن نیاز نداشته باشند. همچنین برای برگزاری مراسمی مثل برگزاری جشنواره کتاب، نمایشگاه‌های سالیانه و … می‌توان از یک اتاقک که با پانل‌های شیشه‌ای محصور شده، استفاده کرد.

پارتیشن تک جداره در مراکز آموزشی

بانک‌ها، پست بانک و موسسات مالی

یکی دیگر از مکان‌هایی که به پارتیشن بندی نیاز دارند، بانک‌ها هستند. میزهای پیشخوانی که در موسسات مالی، بانک و یا پست بانک استفاده می‌شود، همه از نوع پارتیشن هستند. برای اینکه پرسنل چنین مراکزی بتوانند با مشتریان و ارباب رجوع به راحتی ارتباط برقرار کنند، به پارتیشن از نوع شیشه‌ای نیاز است. از سوی دیگر برای اینکه صدا به راحتی بین کارکنان بانک و مشتری رد و بدل شود، باید پارتیشن از نوع تک جداره باشد.

از آنجا که فشار زیادی روی پارتیشن‌های بانک وارد می‌شود، لازم است تا از نوع قاب‌دار و ترکیبی از فلز و شیشه یا چوب و شیشه تهیه شود.

سایر سازمان‌های خصوصی و دولتی

سازمان‌های خصوصی و دولتی نیز به این نوع دیوایدرها نیاز دارند. نام بردن تک تک آن‌ها در اینجا به زمان زیادی نیاز دارد، اما به طور کلی هر سازمان یا شرکتی که بخواهد از فضا استفاده بهینه کند، به پارتیشن‌بندی نیاز دارد. همچنین اگر می‌خواهید هزینه ساخت اتاقک‌های ایجاد شده زیاد نشود، بهترین گزینه، شیشه‌های تک جداره هستند.

قیمت پارتیشن تک جداره شیشه‌ای

در این مطلب در مورد مزیت‌های استفاده از پارتیشن‌های تک جداره شیشه‌ای و کاربرد آن‌ها در سازمان صحبت کردیم. این محصول انواع مختلفی دارد که دست شما را برای انتخاب بهترین گزینه باز می‌گذارد. پارتیشن‌های تک جداره شیشه ای اگرچه برای جلوگیری از ورود سر و صدای زیاد مناسب نیستند، اما به دلیل هزینه پایین، نصب آسان، مقاومت بالا و بخش‌بندی فضا طرفداران زیادی دارند.

جهت استعلام قیمت، دریافت مشاوره، هماهنگی برای نصب پارتیشن در تهران و کرج و برقراری ارتباط مستقیم با کارشناسان شرکت دیکا سازه از طریق یکی از راه های ارتباطی ذکر شده در صفحه تماس با ما اقدام فرمایید.

Rate this page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *