نحوه ساخت پارتیشن اداری

مراحل ساخت پارتیشن اداری

در این مقاله می‌خوانید:

پارتیشن‌های اداری، از اجزای مهم ساختمان‌های ادارات به‌شمار می‌آیند. در واقع با ساخت پارتیشن‌ اداری در دفاتر و شرکت‌ها، فضاهای مختلف از هم جدا می‌شوند و از این طریق حریم خصوصی افراد افزایش می‌یابد. این موضوع اهمیت زیادی در بالارفتن راندمان کاری کارمندان دارد. در این مقاله ضمن بررسی انواع پارتیشن اداری، به بررسی مراحل ساخت پارتیشن اداری خواهیم پرداخت.

آشنایی با پارتیشن اداری

روال ساخت پارتیشن اداری

«پارتیشن» واژه‌ای لاتین به‌معنی جدا‌کننده است که به عنوان یکی از راه‌حل‌های مناسب برای استفاده بهینه از فضا شناخته شده است. با ساخت پارتیشن اداری، یک محیط بزرگ به قسمت‌های جدا و قابل استفاده تبدیل می‌شود. این که «پارتیشن اداری چیست» را به طور مفصل در مقاله دیگری بررسی کرده‌ایم.

پارتیشن‌ها بر خلاف دیوارها، قابل نصب و جدا شدن هستند و هر زمان که لازم باشد می‌توان با چیدمان جدید، تغییرات وسیعی در محیط به‌وجود آورد. از طرفی برای افرادی که به‌صورت استیجاری در جایی ساکن هستند، جای نگرانی بابت هزینه‌های نصب وجود ندارد و می‌توانند در هر زمان، پارتیشن را از جایی به جای دیگر منتقل کنند.

پارتیشن اداری در حقیقت نوعی جداکننده موقتی و کاذب در محیط‌های اداری به‌شمار می‌آید. نکته قابل توجه این است که شما می‌توانید طرحی از لوگو برند خود یا هر طرح دلخواه دیگری را به‌راحتی در هر جای این پارتیشن، طراحی نمایید.

انواع پارتیشن‌های اداری

ساخت انواع پارتیشن اداری شیشه ای

پارتیشن اداری از نظر متریال به‌کار رفته درپیکربندی، به انواع زیر تقسیم می‌شود:

پارتیشن شیشه‌ای

انواع پارتیشن شیشه ای بسیار شیک هستند و به شما امکان می‌دهند که تک‌تک دفاتر خصوصی کارمندان، بدون این که غیرعادی به‌نظر برسد، زیر نظرتان باشند. دفاتر کار با ساخت پارتیشن اداری شیشه‌ای از نور طبیعی بهره‌مند می‌شوند. درصورت تمایل به داشتن اتاق‌های خصوصی‌تر می‌توانید از انواع شیشه‌های مات، برچسب‌ها یا شیشه هوشمند استفاده نمایید.

پارتیشن شیشه‌ای متحرک

پارتیشن ثابت در بسیاری از مکان‌ها گزینه مناسبی به شمار نمی‌رود. این نوع از پارتیشن‌ها، به‌خصوص برای مستاجران از کارایی بالایی برخوردار است. از طرفی پارتیشن‌های شیشه‌ای متحرک به‌راحتی نصب می‌شوند، وزن سبک‌تری دارند و به‌آسانی حرکت می‌کنند. این نوع از پارتیشن‌ها به‌صورت کشویی هستند و در فضاهای کوچک، بدون مزاحمت باز و بسته می‌شوند.

پارتیشن شیشه‌ای تک جداره

پارتیشن تک جداره شیشه‌ای شفاف هم گزینه بسیار مناسبی برای بخش‌های داخلی ادارات و منازل به‌حساب می‌آید. در قسمت‌هایی که نیاز به کنترل سر و صدا نیست، ولی نیاز به افزایش زاویه دید بالا و ورود نور کافی وجود دارد، می‌توان با ساخت پارتیشن تک جداره، تا حد زیادی صرفه‌جویی نمود.

پارتیشن شیشه‌ای دوجداره و سه جداره

با ساخت پارتیشن دوجداره یا چند جداره، علاوه بر استفاده از نور طبیعی، می‌توانید از ورود هر نوع نویز و صدای مزاحم به اتاق‌ها جلوگیری نمایید. این موضوع در بالارفتن راندمان کارمندانی که در بخش‌هایی مانند حسابداری مشغول هستند، بسیار موثر است. کارکنان چنین بخش‌هایی، نیاز به تمرکز بالایی در کارشان دارند.

پارتیشن اداری فریم‌لس

با ساخت پارتیشن اداری فریم‌لس می‌توانید بدون دیدن قاب‌های کلفت، ظاهری دل‌باز و زیبا را به محیط کار خود هدیه نمایید. البته این نوع از پارتیشن‌ها دارای قاب‌های بی‌نهایت نازک آلومینیومی هستند ولی به علت نازکی قطرشان در دید قرار نمی‌گیرند، از این رو به چنین پارتیشن‌هایی فریم‌لس گفته می‌شود.

پارتیشن اداری ام‌دی‌اف و شیشه

با ساخت پارتیشن اداری ام‌دی‌اف می‌توان دکوراسیون مدرن، نیمه مدرن و کلاسیک را به فضای ادارات منتقل نمود. این پارتیشن‌ها، برای استفاده در فضاهای کاری که مراجعات روزانه در آن‌ها زیاد است، کاربرد وسیعی دارند. معمولاً با کیفیت‌ترین متریال این نوع پارتیشن، ام‌دی‌اف دو جداره است. در این نوع از پارتیشن برای زیبایی بیشتر از شیشه نیز استفاده می‌شود.

پارتیشن اداری فلزی

این نوع پارتیشن دارای دوام زیادی است. کابین‎‌های چنین پارتیشن‌هایی از فلزاتی نظیر آهن، برنج، فولاد و آلومینیوم ساخته می‌شوند و از شیشه در پنجره‌ها و درب‌ها استفاده می‌شود. از ویژگی‌های این نوع پارتیشن، ایجاد شکل‌های مختلف در فلز است همین امر سبب می‌شود که به‌راحتی بتوان طرح‌های مختلفی در دکوراسیون آن‌ها ایجاد نمود.

مراحل ساخت پارتیشن اداری

مراحل ساخت پارتیشن شیشه ای

برای ساخت پارتیشن اداری باید مراحل زیر را به ترتیب پشت سر گذاشت:

مشاوره با کارشناسان دیکا سازه

بدون نگرانی کار را به کاردان بسپارید. با تکمیل فرم زیر، دریافت مشاوره رایگان و ثبت درخواست بازدید از محل می‌توانید نیاز محیط مورد نظر خود را بررسی نمایید و بر این اساس، نسبت به ثبت سفارش اقدام فرمایید.

درخواست مشاوره و کارشناسی رایگان

جهت دریافت مشاوره رایگان و تعیین زمان بازدید، فرم زیر را تکمیل کنید. کارشناسان ما در کمتر از یک روز کاری با شما تماس خواهند گرفت:

بازدید اولیه توسط کارشناسان از محل

در این مرحله، کلیه درب‌های ورودی، پنجره‌ها، طرح محیط، جنس و متریال به‌کار رفته، جای هواکش‌ها، سرمایش، گرمایش و نحوه دسترسی محلی از نظر حمل قطعات پیش ساخته به مکان مورد نظر، توسط کارشناسان انجام می‌شود. این کار با اندازه‌گیری و تصویربرداری از محیط همراه است.

انجام طراحی ساخت پارتیشن اداری

پس از بررسی کامل محیط، تیم طراحی شرکت دیکا سازه تصاویر و شرایط محیط را بررسی نموده و با در نظر گرفتن نکات لازم، اقدام به طراحی چند طرح اولیه می‌نمایند. با تایید نهایی شما، طرح اولیه منتخب به‌صورت سه بعدی و مطابق رنگ دلخواه شما طراحی شده و مجدداً نکات مهمی نظیر مناسب بودن مسیرها و ابعاد راهروها و اتاقک‌ها مورد بررسی نهایی قرار می‌گیرد.

تایید نهایی طرح و رنگ آن

در نهایت، طرح سه بعدی تکمیل شده و برای شما ارسال می‌گردد. رنگ ام‌دی‌اف‌ها و جنس شیشه‌ها توسط کدهایی که خودتان انتخاب می‌نمایید، مشخص و تایید می‌شود.

چک نهایی اندازه‌گیری‌ها

لازم است ابعاد داکت‌ها، قرنیز‌ها، ستون‌ها، قطر دیوا‌رها و جنس کف، دیوارها و سقف در طراحی نهایی مجدداً بررسی شوند. توجه به جزئیات، از مشکلات به وجود آمده هنگام ساخت پارتیشن اداری و نصب آن، جلوگیری می‌کند.

ساخت نهایی پارتیشن اداری

دیکا سازه با استفاده از دستگاه‌های به‌روز و متخصصین کارآمد در کنار استفاده از مواد و متریال با کیفیت بالا، شروع به برش شیشه و ساخت پارتیشن اداری می‌نماید. در پایان، پارتیشن اداری آماده همراه با تمامی اجزا در بسته‌بندی‌های مناسب حمل و نقل قرار گرفته و به شما تحویل داده می‌شوند.

نصب پارتیشن اداری

متخصصین نصب دیکا سازه در کم‌ترین زمان، کار نصب را برایتان انجام می‌دهند. شما در مدت زمان بسیار کوتاهی در یک محیط جدید و مدرن به کار یا استراحت می‌پردازید.

مزایای ساخت پارتیشن اداری

مزیت های ساخت پارتیشن

از آن‌جایی‌که ساخت پارتیشن اداری تنها برای زیباتر شدن محیط ادارات به‌کار نمی‌رود، می‌توان این گونه بیان نمود که علاوه بر ایجاد زیبایی با ساخت و نصب این جداکننده‌ها، می‌توان از مزایای زیر بهره‌مند شد:

  • پارتیشن‌ها بسیار کم وزن هستند و در مقایسه با دیوارهای سنگی، طرفداران بیش‌تری را به خود جلب می‌نمایند.
  • اگر بخواهید به جای پارتیشن در محل کارتان دیوار بسازید، قطعاً هزینه گزافی را به دنبال خواهد داشت؛ اما با کم‌ترین هزینه می‌توانید کار تفکیک را با استفاده از پارتیشن انجام دهید.
  • پارتیشن‌ها قابلیت مونتاژ و دمونتاژ در کم‌ترین زمان را دارند.
  • امکان نصب سریع پارتیشن اداری یکی از دلایل محبوبیت استفاده ازاین نوع پارتیشن‌ها است.
  • هر چه ساخت‌و‌ساز دیوار دائمی، پر درد سر و با ریخت‌و‌پاش بسیاری همراه است، نصب پارتیشن اداری به سادگی امکان‌پذیر می‌باشد.
  • انواع پارتیشن اداری در اندازه‌های دلخواه ساخته می‌شوند.
  • این نوع دیوار شیشه‌ای به‌راحتی قابل حمل و نقل است و می‌توان در داخل مجموعه یا خارج از آن، بارها جای کابین‌ها و دیوارها را به‌دلخواه تغییر داد.
  • دارای تنوع در رنگ و فرم هستند و می‌توان در طرح‌های متنوع به ساخت آن‌ها اقدام نمود.
  • استفاده از زاویه دید وسیع با ساخت پارتیشن شیشه‌ای امکان‌پذیر می‌شود.
  • با نصب شیشه‌های دوجداره در پارتیشن‌های اداری، می‌توان از ورود صداهای مزاحم به بعضی بخش‌ها جلوگیری نمود.

کدام پارتیشن اداری برای شما مناسب است؟

ساخت پارتیشن مناسب

برای انتخاب پارتیشن اداری مناسب لازم است تا به توصیه‌های زیر عمل نمایید:

  • با در نظر گرفتن بودجه‌، پارتیشن خود را انتخاب نماید. پارتیشن‌های لوکس، گران‌تر هستند.
  • با توجه به نیاز کارکنان، پارتیشن را انتخاب نمایید. در صورتی که کارمندان بیشتری در محیط مشغول به کار هستند، جهت ایجاد حریم خصوصی و کم شدن مزاحمت و سروصدا، باید پارتیشنی را انتخاب نمایید که علاوه بر اشغال فضای کم‌تر، با استفاده از شیشه دوجداره، از ورود صدا به اتاقک‌ها جلوگیری می‌کند.
  • هنگام ساخت پارتیشن اداری، سبک زندگی و چیدمان دفتر کار خود را در نظر بگیرید. اگر دفتر کارتان سنتی است، لازم نیست به سراغ ساخت پارتیشن اداری مدرن بروید.
  • پارتیشن‌های شیشه‌ای زیباتر و گران‌تر هستند. اگرچه پارتیشن‌های فلزی ارزان‌تر و با دوام‌تر هستند، هر چند که زیبایی آن‌ها به زیبایی پارتیشن‌‌های شیشه‌ای نمی رسد.

عوامل موثر بر هزینه ساخت پارتیشن اداری

هزینه ساخت پارتیشن

عوامل زیادی بر قیمت پارتیشن اداری تاثیر گذار است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اندازه فضا‌ی پارتیشن‌بندی

هرچه فضای مورد نظر برای ایجاد طرح دل‌خواه شما وسیع‌تر باشد، مواد و متریال استفاده شده نیز بیشتر خواهد شد و در نتیجه ساخت پارتیشن اداری نیاز به صرف هزینه بیشتری خواهد داشت. افزایش قیمت پارتیشن ناشی از نصب در فضای وسیع‌تر، سبب افزایش قیمت در هزینه‌هایی نظیر خرید یراق‌آلات، حمل‌و‌نقل و اجرت نصب می‌شود. هنگام ساخت پارتیشن اداری حتماً لازم است تا قبل از شروع کار، از قیمت تمام شده، مطلع شوید.

جنس متریال استفاده شده

جنس و بافت مناسب سبب نشان دادن رنگ دلخواه و جذاب در پارتیشن اداری می‌شود. چنان‌چه در ساخت پارتیشن اداری از جنس متریال با کیفیت‌تری استفاده شود، پارتیشن قیمت بالاتری خواهد داشت. استفاده از شیشه‌های سکوریت دو جداره با کیفیت هم در افزایش قیمت موثر است.

تعداد جداره پارتیشن

در ساخت پارتیشن اداری اگر از ام‌دی‌اف دوجداره یا شیشه‌های دوجداره استفاده شود، قیمت تمام شده گران‌تر از استفاده از ام‌دی‌اف یا شیشه تک جداره خواهد بود.

نوع طراحی

نوع طراحی در تمامی بخش‌ها و انتخاب یراق‌آلات مورد استفاده در ساخت پارتیشن اداری، تاثیر بسیار زیادی در قیمت آن دارد.

سفارش ساخت پارتیشن شیشه‌ای

سفارش ساخت پارتیشن شیشه ای

اگر تصمیم دارید در دفتر کار، منزل مسکونی یا شرکت خود از پارتیشن اداری استفاده نمایید، از طریق یکی از روش‌های ذکر شده در صفحه تماس با ما اقدام فرمایید. همچنین با تکمیل فرم درخواست مشاوره رایگان و ثبت اطلاعات تماس، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس می‌گیرند.

با همراهی مشاوران مجرب دیکا سازه می‌توانید ضمن استفاده از دانش فنی این شرکت در طراحی و اجرا‌ی پروژه‌ مورد نظرتان، با صرف کم‌ترین زمان و هزینه، در مکانی رویایی به کار و زندگی ادامه دهید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *